Post: #5
Ja o ten proces dydaktyczny chciałam zapytać- czy chodzi o epokę Romantyzmu w kulturze i literaturze.? O ile dobrze pamiętam to termin „Romantyzm” został zapoczątkowany w Niemczech przez Niemców: Friedricha Schlegla i Novalisa.
Symbolizm natomiast to już nurt późniejszy (2 połowa XIX wieku) , który tworzyli Charles Baudlaire , Paul Verlaine i w Niemczech , niemiecki kompozytor Richard Wagner.
W Polsce Romantyzm cechują tak jak w Europie pierwiastki typowe dla tego nurtu : nastrojowość , tajemniczość , wzorzec bohatera nieszczęśliwego, kierowanie się uczuciami, odrzucenie pierwiastka rozumowego , także ludowość. O utworach Mickiewicza i Słowackiego chyba już wszystkim znanych wiadomo.
Nie podzielam poglądu by proces dydaktyczny w obecnej szkole w Pl. był jakoś szczególnie "celebrowany" lub zdominowany przez programy edukacyjne w zakresie literatury czy innych zajęć edukacyjnych.
Aczkolwiek moja wiedza dotyczy w zasadzie kształcenia literackiego i tylko w tym zakresie mogę polemizować.
Symbolizm natomiast to już nurt późniejszy (2 połowa XIX wieku) , który tworzyli Charles Baudlaire , Paul Verlaine i w Niemczech , niemiecki kompozytor Richard Wagner.
W Polsce Romantyzm cechują tak jak w Europie pierwiastki typowe dla tego nurtu : nastrojowość , tajemniczość , wzorzec bohatera nieszczęśliwego, kierowanie się uczuciami, odrzucenie pierwiastka rozumowego , także ludowość. O utworach Mickiewicza i Słowackiego chyba już wszystkim znanych wiadomo.
Nie podzielam poglądu by proces dydaktyczny w obecnej szkole w Pl. był jakoś szczególnie "celebrowany" lub zdominowany przez programy edukacyjne w zakresie literatury czy innych zajęć edukacyjnych.
Aczkolwiek moja wiedza dotyczy w zasadzie kształcenia literackiego i tylko w tym zakresie mogę polemizować.
"Największa głupota - bać się co ludzie powiedzą"