![]() |
Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. - Wersja do druku +- Nasze-Niemcy.pl (https://nasze-niemcy.pl) +-- Dział: Największe dyskusje (https://nasze-niemcy.pl/Dzial-najwieksze-dyskusje_9) +--- Dział: Luźne rozmowy (https://nasze-niemcy.pl/Dzial-luzne-rozmowy_1249) +---- Dział: Motoryzacja (https://nasze-niemcy.pl/Dzial-motoryzacja_763) +---- Wątek: Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. (/Watek-pali-tylko-2-1-l-100-km-ten-model-to-rewolucja_556) |
Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. - fabek - 08-09-2013 Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. Peugeot 208 HYbrid FE: maksymalnie oszczędny. ![]() Jedną z nowości firmy Peugeot prezentowanych podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie będzie model 208 HYbrid FE. Ma być to wyjątkowo oszczędne auto, które zarazem oferuje bardzo dobre osiągi. Podstawą projektu jest model 208 1,0 l VTi (68 KM), który został poddany znacznym modyfikacjom. Są one widoczne w stylistyce nadwozia oraz rozwiązaniach poprawiających jego właściwości aerodynamiczne. Samochód jest bardziej opływowy, przez co osiąga zdecydowanie niższy współczynnik oporu powietrza Cx, niż model seryjny. Dzięki specjalnym oponom oraz felgom 19-calowym zmniejszyły się również opory toczenia. Ponadto, producent zastosował tylny dyfuzor usprawniający przepływ powietrza. Sercem Peugeot 208 HYbrid FE jest hybrydowy układ napędowy składający się z 3-cylindrowego silnika spalinowego, pięciobiegowej przekładni półautomatycznej, motoru elektrycznego oraz akumulatora litowo-jonowego. Silnik elektryczny o mocy 30 kW (41 KM) pozwoli na przejechanie w trybie ekologicznym "zero-emissions" do 19 kilometrów. Kierowca będzie mógł też wybrać tryb hybryd lub sport. Przy średnim spalaniu na poziomie 2,1 litra na 100 km, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 8 sekund, wydzielając przy tym poniżej 50 gramów CO2 na kilometr. ![]() Decydujący wpływ na osiągi auta miało obniżenie masy własnej. 208 HYbrid FE jest o około 200 kg lżejszy od produkcyjnego modelu 208 1,0 VTi, który waży zaledwie 975 kg. Obniżenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu elementów kompozytowych/karbonowych, jak maska silnika czy nadkola. Włókno węglowe zostało wykorzystane do stworzenia paneli drzwi i zewnętrznego poszycia. Wszystkie szyby, oprócz czołowej, wykonano natomiast z poliwęglanu. źródło: wp.pl - lancer - 29-01-2014 Nie sądzę, aby cena tej zabawki była tak atrakcyjna, jak obiecywane osiągi, ale to konsekwencja zastosowanych technologii. I jak na razie w Europie system motywacji podatkowych raczej tej ceny nie uatrakcyjni nawet biorąc pod uwagę deklarowane zużycie paliwa, które niestety podczas normalnej eksploatacji raczej jest moim zdaniem trudne do osiągnięcia. - fabek - 29-01-2014 Wiadomo jak to jest z ceną jak wychodzi coś nowego. Później raczej to wszystko spadnie i można będzie kupić za rozsądną kwotę. Na pewno coś ciekawego, ale w praktyce może być różnie. RE: Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. - Diego13 - 16-11-2014 sliczne autko szkoda ze nie mam prawa jazdy RE: Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. - fabek - 17-11-2014 Zawsze można zrobić ![]() RE: Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. - Wit - 17-11-2014 Mam nadzieje, ze chodzi o 2,1 litra/100km paliwa, a nie oleju ![]() RE: Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. - Diego13 - 17-11-2014 nudno ci na mp ? RE: Pali tylko 2,1 l/100 km. Ten model to rewolucja. - Ogrodnik - 30-11-2014 witam, auta testowane u producenta jada bez żadnego "obciążenia" nawet alternator (prądnica) jest wylanczana zużycie paliwa zależny od : przede wszystkim kierowcy i obciążenia auta, zakładam się z każdym z Was ze jesteście w stanie "wyciągnąć 200 km więcej pro tank (bak) moje auto ma podobno palic 6,5 mi "wystarcza" 5,2 litra na sto |